මා මිත්ර වාසලයා සහ උගේ මල්ලිලා බාණ සම්බන්ධව මගේ කිට්ටු මිතුරනුත් උගේ හැම මිත්රයනුත් සේ ම සෞන්දර්ය විශ්වවිද්යාලයේ ඇතැමුනුත් දනිති. නොදන්නා ඔබට ඔවුන් හඳුන්වා දීමට හැක්කේ පසුගියදා රයිගම් ආයතනය මගින් පැවැත්වූ Raigam SoMe Awards දීප ව්යාප්ත නිර්මාණ තරඟයෙන් හොඳම නිර්මාණාත්මක Cover වීඩියෝවට හිමි සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබුවේ මෙම සහෝදර ත්රිත්වය යි යනුවෙන් හඳුන්වා දීමෙනි. උන් සතු Wave Lab SL ශබ්දාගාරයේ පරිගණකය එකලස් කිරීමේ පටන් මා හට ම ආරාධනා කිරීම එක් අතකින් නොව හැම අතින්ම ගතහොත්, පුරාජේරුවෙන් තොරවූද, අව්යාජාත්මක වූද ඔවුන් මා හට ඇති ගෞරවයක් සහ ඊටත් වඩා සැට්වීමට ඇති ආශාව බැවු මගේ සිතේ ඇති ප්රොමිනන්ට්මය විශ්වාසය වේ.
එම ශබ්දාගාරයට ලැබෙන සමහර සැටහීමේ වැඩකටයුතු සඳහා වාද්ය ශිල්පියකු ලෙසත්, සැටහීමේ ඉංජිනේරු ශිල්පියකු ලෙස සහ පසු නිශ්පාදන ශිල්පියකු ලෙසත් මා හට සමහර අවස්ථාවලදී ඇරයුම් ලැබේ. එවන් එක් අවස්ථාවක් වන්නේ ලංකාවේ අපේ පරම්පරාවේ ජනප්රිය එක්තරා ශිල්පියකුගේ ගීයක පූර්ව නිශ්පාදන කටයුත්ත හා පසු නිශ්පාදනය නැත හොත් Editing, Mixing and Mastering කටයුත්ත වේ. එම ශිල්පියා කවුද'යි කීම සදාචාරාත්මක නැති හෙයින් එම කීමෙන් වැලැකී සිටිමි. නමුත් ඔහු සම්බන්ධව ආටානාටිය සූත්රයේදී පවා දේශනා කොට ඇත. ඔහුට ඔහු පෙනීසිටින නාමය දමාගන්නට ආනන්ද කුමාරස්වාමි නම් වත්මනේ බච්චන් බහුතරයක් නොහඳුනන යුග පුරුශයාගේ සමහර චිත්ර නිර්මාණත් සමහර පත පොත ත් රහසේ උදව් වුන බව ඔහුත් නොදන්නා මගේ කල්පනාව යි.
මා එදින එහි ගොස් සරපුවරුව ද වයා, වයලීනය ද වයා එදින කළ කී දෑ සඳහා අදාළ මුදල ද රැගෙන වාසලයාගේ කාරයෙන් ම ආපසු ගෙදර පැමිණ පසුවදා ම අර මුදල ද බැංකුවේ පොදිගසා ලෑවෙමි. ඉන් දින කිහිපයකට පසුව වාසලයා මා අමතා පෙර නිර්මාණයෙහි පසු නිශ්පාදන කටයුත්ත කරගැනු වස් මා නිවසට පැමිණීමට දිනයක් වෙන්කරගත්තේ ය. ඉක්බිත්තෙන් ඔහු අදාළ දිනයේදී මෙහි පැමිණ අවශ්ය කටයුත්ත මා වෙතින් කරගත්තේ ය. එය සම්පූර්ණ ගීතයේ මා Pro Tools මෘදුකාංගයේ එය කරනු ලැබූ Sample Rate එක වන 96K සහ 24 බිටු ගැඹුරක් සහිත wave ගොනුවකුත්, දෘශ්ය මෙහෙයුම් කටයුතු සඳහා 48K 24bit ගොනුවකුත් සහ අධි විභේදිත mp3 ගොනුවක් ලෙස ගොනු 3 ක් Master Sessions එකෙන් පිටතට බවුන්ස් කොට ගත්තෙමි. පසුව වාසලයාගේ සේවාදායකයාගේ ඉල්ලීමකට අනුව එම ගීතයේ සංගීත භාණ්ඩ සහ ගායනය වෙන වෙනම ගොනු කිහිපයකට බවුන්ස් කොට වෙනම වාසලයාගේ දෘඩ තැටිය තුලට පොදිගසා හැලීමි. එම කටයුත්තටද මා ගෙවුම් ලදිමි. එයද මාගේ ගිණුමකට එබුවෙමි. මේ සිද්ධිය සාමාන්ය පරිදි ම මතක ගොන්නට එකතු විය. එම තනුව කන වැකුනු වෙලේ සිට මා පැවසූයේ "මේක ගණිතමය සිංදුවක් නෙ" කියා ය. ඊට හේතුව එම තනුවේ ඇති ආකෘතිය සහ ගැලීමේ ස්වභාවය මූලික අංක ගණිත පාඩම් වල හැඟීම දැනවීම විනා නිර්මාණාත්මක ගතිය අඩු යයි මට දැනීම ය.
කලකට පසුව මා නැවත වාසලයාගේ වේව් ලැබය වෙත ගියෙමි. එදින මා හට ඔවුන් පවසා සිටියේ, අධමයින්ට සුලබ නමුත් අධමයන් නොවන පුද්ගලයන්ට ඉතා කටුක සහ සිරිකිත හැඟීමක් දනවන නිර්මාණ කොල්ලයක් පිළිබඳව වේ. ඉහත ගීතයේ තනුව හැර අන් සියළුම සංගීත නිර්මාණය සහ සැකසුමත්, සංගීත සංයෝජනයත් වාසලයාගේ ය. නමුත් අදාළ සේවාදායක අමනුෂ්ය තෙමේ මෙය ඔහුගේ යයි පවසා, ඔහුගේ නම යොදා වෙනත් අයකුට අලෙවි කරනු ලැබ තිබුණේ ය. මා හට ගිය වසරේදී එම අමනුශ්ය තෙම ප්රසංගයකදී හමු වුනේ ය. හෙතෙම මා නොහඳුනයි. නමුත් මා ඔහුව හොඳින් ම හඳුනමි.
ආටානාටිය සූත්රයේ ද සඳහන් කොට ඇති මෙවන් අය ගැන එසේ ම සෙස්සෝ ද දනිත්වා.
යක්ෂයෙක් හෝ යක්ෂණියක් හෝ යක්ෂපෝතකයෙක් හෝ යක්ෂපෝතිකාවක් හෝ යක්ෂ මහාමාත්රයෙක් හෝ යක්ෂ පාරිෂද්යයෙක් හෝ යක්ෂපරිවාරකයෙක් හෝ, ගන්ධර්වයෙක් හෝ ගන්ධර්වියක් හෝ ගන්ධර්ව පෝතකයෙක් හෝ ගන්ධර්වපෝතිකාවක් හෝ ගන්ධර්ව මහාමාත්රයෙක් හෝ ගන්ධර්ව පාරිෂද්යයෙක් හෝ ගන්ධර්ව පරිවාරකයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩියෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පොතකයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පොතිකාවක් හෝ කුම්භාණ්ඩ මහාමාත්රයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පාරිෂද්යයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පරිවාරකයෙක් හෝ නාගයෙක් හෝ නාගිනියක් හෝ නාගපොතකයෙක් හෝ නාගපොතිකාවක් හෝ නාග මහාමාත්රයෙක් හෝ නාගපාරිෂද්යයෙක් හෝ නාග පරිචාරකයෙක් හෝ මෙකී කිසි යම් අමනුෂ්යයෙක් ද්වෙෂයෙන් ප්රද්විෂ්ට සිතැත්තේ මහණකු හෝ මෙහෙණක හෝ උවසුවකු හෝ උවැසියක හෝ මෙ කිසිවකු යන්නහු අනුව (පසු පසැ) යන්නේ ද, සිටියහු වෙත සිටින්නේ ද, උන්නහු වෙ ඉඳුනේ ද, හොත්තහු වෙත හෝනේ ද, නිදුකාණන් වහන්ස, ඒ අමනුෂ්ය තෙමේ මාගේ ගම්හි හෝ නියම්ගම්හි හෝ සත්කාරයක් හෝ ගෞරවයක් හෝ නො ලබන්නේ ය.
එම ශබ්දාගාරයට ලැබෙන සමහර සැටහීමේ වැඩකටයුතු සඳහා වාද්ය ශිල්පියකු ලෙසත්, සැටහීමේ ඉංජිනේරු ශිල්පියකු ලෙස සහ පසු නිශ්පාදන ශිල්පියකු ලෙසත් මා හට සමහර අවස්ථාවලදී ඇරයුම් ලැබේ. එවන් එක් අවස්ථාවක් වන්නේ ලංකාවේ අපේ පරම්පරාවේ ජනප්රිය එක්තරා ශිල්පියකුගේ ගීයක පූර්ව නිශ්පාදන කටයුත්ත හා පසු නිශ්පාදනය නැත හොත් Editing, Mixing and Mastering කටයුත්ත වේ. එම ශිල්පියා කවුද'යි කීම සදාචාරාත්මක නැති හෙයින් එම කීමෙන් වැලැකී සිටිමි. නමුත් ඔහු සම්බන්ධව ආටානාටිය සූත්රයේදී පවා දේශනා කොට ඇත. ඔහුට ඔහු පෙනීසිටින නාමය දමාගන්නට ආනන්ද කුමාරස්වාමි නම් වත්මනේ බච්චන් බහුතරයක් නොහඳුනන යුග පුරුශයාගේ සමහර චිත්ර නිර්මාණත් සමහර පත පොත ත් රහසේ උදව් වුන බව ඔහුත් නොදන්නා මගේ කල්පනාව යි.
මා එදින එහි ගොස් සරපුවරුව ද වයා, වයලීනය ද වයා එදින කළ කී දෑ සඳහා අදාළ මුදල ද රැගෙන වාසලයාගේ කාරයෙන් ම ආපසු ගෙදර පැමිණ පසුවදා ම අර මුදල ද බැංකුවේ පොදිගසා ලෑවෙමි. ඉන් දින කිහිපයකට පසුව වාසලයා මා අමතා පෙර නිර්මාණයෙහි පසු නිශ්පාදන කටයුත්ත කරගැනු වස් මා නිවසට පැමිණීමට දිනයක් වෙන්කරගත්තේ ය. ඉක්බිත්තෙන් ඔහු අදාළ දිනයේදී මෙහි පැමිණ අවශ්ය කටයුත්ත මා වෙතින් කරගත්තේ ය. එය සම්පූර්ණ ගීතයේ මා Pro Tools මෘදුකාංගයේ එය කරනු ලැබූ Sample Rate එක වන 96K සහ 24 බිටු ගැඹුරක් සහිත wave ගොනුවකුත්, දෘශ්ය මෙහෙයුම් කටයුතු සඳහා 48K 24bit ගොනුවකුත් සහ අධි විභේදිත mp3 ගොනුවක් ලෙස ගොනු 3 ක් Master Sessions එකෙන් පිටතට බවුන්ස් කොට ගත්තෙමි. පසුව වාසලයාගේ සේවාදායකයාගේ ඉල්ලීමකට අනුව එම ගීතයේ සංගීත භාණ්ඩ සහ ගායනය වෙන වෙනම ගොනු කිහිපයකට බවුන්ස් කොට වෙනම වාසලයාගේ දෘඩ තැටිය තුලට පොදිගසා හැලීමි. එම කටයුත්තටද මා ගෙවුම් ලදිමි. එයද මාගේ ගිණුමකට එබුවෙමි. මේ සිද්ධිය සාමාන්ය පරිදි ම මතක ගොන්නට එකතු විය. එම තනුව කන වැකුනු වෙලේ සිට මා පැවසූයේ "මේක ගණිතමය සිංදුවක් නෙ" කියා ය. ඊට හේතුව එම තනුවේ ඇති ආකෘතිය සහ ගැලීමේ ස්වභාවය මූලික අංක ගණිත පාඩම් වල හැඟීම දැනවීම විනා නිර්මාණාත්මක ගතිය අඩු යයි මට දැනීම ය.
කලකට පසුව මා නැවත වාසලයාගේ වේව් ලැබය වෙත ගියෙමි. එදින මා හට ඔවුන් පවසා සිටියේ, අධමයින්ට සුලබ නමුත් අධමයන් නොවන පුද්ගලයන්ට ඉතා කටුක සහ සිරිකිත හැඟීමක් දනවන නිර්මාණ කොල්ලයක් පිළිබඳව වේ. ඉහත ගීතයේ තනුව හැර අන් සියළුම සංගීත නිර්මාණය සහ සැකසුමත්, සංගීත සංයෝජනයත් වාසලයාගේ ය. නමුත් අදාළ සේවාදායක අමනුෂ්ය තෙමේ මෙය ඔහුගේ යයි පවසා, ඔහුගේ නම යොදා වෙනත් අයකුට අලෙවි කරනු ලැබ තිබුණේ ය. මා හට ගිය වසරේදී එම අමනුශ්ය තෙම ප්රසංගයකදී හමු වුනේ ය. හෙතෙම මා නොහඳුනයි. නමුත් මා ඔහුව හොඳින් ම හඳුනමි.
ආටානාටිය සූත්රයේ ද සඳහන් කොට ඇති මෙවන් අය ගැන එසේ ම සෙස්සෝ ද දනිත්වා.
යක්ෂයෙක් හෝ යක්ෂණියක් හෝ යක්ෂපෝතකයෙක් හෝ යක්ෂපෝතිකාවක් හෝ යක්ෂ මහාමාත්රයෙක් හෝ යක්ෂ පාරිෂද්යයෙක් හෝ යක්ෂපරිවාරකයෙක් හෝ, ගන්ධර්වයෙක් හෝ ගන්ධර්වියක් හෝ ගන්ධර්ව පෝතකයෙක් හෝ ගන්ධර්වපෝතිකාවක් හෝ ගන්ධර්ව මහාමාත්රයෙක් හෝ ගන්ධර්ව පාරිෂද්යයෙක් හෝ ගන්ධර්ව පරිවාරකයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩියෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පොතකයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පොතිකාවක් හෝ කුම්භාණ්ඩ මහාමාත්රයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පාරිෂද්යයෙක් හෝ කුම්භාණ්ඩ පරිවාරකයෙක් හෝ නාගයෙක් හෝ නාගිනියක් හෝ නාගපොතකයෙක් හෝ නාගපොතිකාවක් හෝ නාග මහාමාත්රයෙක් හෝ නාගපාරිෂද්යයෙක් හෝ නාග පරිචාරකයෙක් හෝ මෙකී කිසි යම් අමනුෂ්යයෙක් ද්වෙෂයෙන් ප්රද්විෂ්ට සිතැත්තේ මහණකු හෝ මෙහෙණක හෝ උවසුවකු හෝ උවැසියක හෝ මෙ කිසිවකු යන්නහු අනුව (පසු පසැ) යන්නේ ද, සිටියහු වෙත සිටින්නේ ද, උන්නහු වෙ ඉඳුනේ ද, හොත්තහු වෙත හෝනේ ද, නිදුකාණන් වහන්ස, ඒ අමනුෂ්ය තෙමේ මාගේ ගම්හි හෝ නියම්ගම්හි හෝ සත්කාරයක් හෝ ගෞරවයක් හෝ නො ලබන්නේ ය.
❤️❤️❤️❤️
ReplyDeleteAniwaryen padisan diya yuthumai
ReplyDelete❤️❤️❤️
ReplyDeleteසරුයි....
ReplyDeleteමා උගත් එක් පාඩමක් මිත්රයා..සෙස්සන්ට වැදගත්වෙයි..
ReplyDelete